zaterdag 6 februari 2016

Carnaval!! ALAAF!!

Lieve carnavalgangers,

De twee zotste weken van het schooljaar zitten er weeral op. Twee weken waarin we heel wat leuke dingen beleefden in onze klas. Kijk maar mee.

We begonnen met het maken van een clowntje. We schilderden rolletjes als hoofd en versierden met wattenstaafjes een strik. 

We vierden de verjaardag van JEF!! Hij werd 4 jaar!! HIEPERDEPIEP!!! :) Jef bracht voor ons heerlijke cakejes mee. Hmm smullen maar! Dank je dikke vriend en lieve mama!! :)
4 kaarsjes op de taart en een stoere leeuwenkroon!! 

We werden zotte clowntjes en gingen stempelen met onze neus. Clown Tito was zijn neus verloren. Gelukkig konden wij helpen.

Muziek maken konden we ook heel goed. 
Zelfs aan de knutseltafel maakten we muziek met onze handen op de trommel.

We zongen een liedje over confetti:
'Toeterdetoet, hier ben ik al, ik speel muziek, t'is carnaval.
Ik dans ik spring ik roep toet toet,
ik gooi confetti op je snoet. 

Toeterdetoet, hier ben ik al, ik speel muziek, t'is carnaval.
Ik dans ik spring ik roep toet toet,
ik gooi confetti op je hoed.' 

Zonder confetti is dat liedje niet zo leuk, dus beloofde juf confetti mee te brengen. 
Zo gezegd, zo gedaan!! :) Een hele bak vol confetti om mee te spelen, te gooien,... :)
...te knutselen. 

We konden ook zelf confetti stempelen met onze vingers. 

We leerden nog een tweede liedje over gekke bekken trekken. Juf maakte van ons een filmpje.

De tweede week lag ons klasje vol ballonnen. Zo leuk!! We stempelden en speelden met de ballonnen. 

Het liedje 'TIENDUIZEND LUCHTBALLONNEN' van K3 mocht hier natuurlijk niet ontbreken. We dansten en sprongen en de ballonnen vlogen in de lucht! LEUK!!
We oefenden onze blaaskunsten met het blazen van serpentines!! Moeilijk hoor!

We maakten van ons eigen foto een clown. Juf Wendy trok een foto van ons en drukte deze af. Wij mochten krullen stempelen, een hoed en een strik versieren. Een rode neus werd ook gestempeld. Deze werkjes zijn bijna af en kunnen na de vakantie bewonderd worden in ons klasje. 

Dan was het eindelijk zover en mochten we verkleed naar onze klas komen. Iedereen zag er prachtig uit.  Dank u Ann (mama Lena) om weeral zo'n mooie foto's te maken:)!! 
Dokter Tijl kwam kijken of de kleuters wel gezond genoeg waren om te feesten.
Twee zotte minions kwamen onze klas op stelten zetten. Minion Jef en Minion Noa.
Cowboy Lucien kwam zijn paard zoeken in onze klas.
Piraat Richmond en Piraat Kobe waren verdwaald met hun schip.
Matthias werd een schattig schaapje.
Er waren ook een aantal Prinsesjes. Prinsesje Liz, Prinses Amber aka ELSA, Prinses Hanne, Prinses Adela.
Mega Mindy kwam ons beschermen tegen de boeven.
Mélinde aka Tinkerbell strooide overal elfenstof.
Jasper aka Batman, kwam ons ook al beschermen.
Batman en Tinkerbell werden dikke vriendjes. Als dat maar goed komt! :)
Kabouter Plop bracht ons heerlijke plopmelk en plopkoeken.
Clowntje Elize en Clowntje Lena deden gekke kunsten. 
Maya de Bij vloog ook even langs ons klasje.
Lars aka Robin Hood kwam zijn kunsten met pijl en boog laten zien en schoot recht in de roos. 
De juf werd de Koningin van Slot Waardenburcht en moest ook even poseren. 

We lieten ons aan elkaar zien in een grote modeshow samen met de kids van meester Koen. (Hier al een stukje film, rest volgt nog als het lukt :))
Een polonaise mocht niet ontbreken.

Nog enkele sfeerfoto's van twee leuke carnavalsweken. 

Geniet van de welverdiende vakantie. 
Dikke kussen en knuffels
Juf Jolien.
xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten